Vanliga frågor
På denna sida har vi samlat vanliga frågor som ni snabbt kan få svar på.
Komma i kontakt med oss eller besöka oss?
Vill du besöka oss ligger vår butik på Baltzarsgatan 32 i Malmö.
Vill du nå oss via mail är det Info@fashionbyvegaz.se här svarar vi på alla era frågor så tveka inte på att höra av er. Vi försöker svara så snabbt som möjligt.
Vill du nå vår butik är vårat telefonnummer 0725202128 skulle vi inte svara direkt är det bara att ringa igen så svarar vi så fort vi kan. Eller lämna ett meddelande.
Retur och byten
Fashion By V AB
Baltzarsgatan 32
211 36 Malmö
Sverige
(retur-portot står kunden själv för)
Fyll i retur-formuläret du fått med i paketet & återslut det. Saknar du formulär går det bra med följesedel eller att du skriver en tydlig lapp där ordernummer och dina uppgifter framgår tydligt. Viktigt är att ta med ordernummer. Det är ditt ansvar som kund att vi kan se vem avsändaren av returen är.
Du kan självklart använda en annan förpackning för returen med.
Skriv ovanstående adressen på paketets utsida samt användarens adress på baksidan.
Retur-portot står kundens själv för & ansvarar att rätt porto-avgift betalas för returen.
Vi hänvisar att lämna in paketet till närmsta postombud för rätt summa ska betalas.
Du kommer att få ett bekräftelsemejl när vi mottagit returen samt en uppdaterad faktura.
Frakt köpes på postnord.se eller på ombud. När du väljer frakt finns det olika priser och olika val.
Skicka hem: är det de flesta väljer och det som är billigast. De skickas direkt till oss, viktigt att veta här är att ditt paket då inte är försäkrat. Tänk på att likt att vi är ansvariga på utskick är du ansvarig när du skickar tillbaka.
Frimärken: Även frimärken går att använda, dock rekommenderar vi inte detta alternativ. Var tydlig då med att skriva rätt uppgifter samt avsändare utifrån att något blir fel eller att portot är fel! Detta då posten kan neka leverans om du betalat för lite porto och då inte leverera eller att det blir försenat. Tänk också på att frimärken ej går att spåra! Du ansvarar för att din order kommer fram och är det skickat med frimärken kan vi inte hjälpa dig.
Vill du byta en vara/varor skriver du det i ditt formulär som skickas med i paketet. Bästa är att först kontakta oss så vi vet att varan finns kvar.
Vi skickar då nytt plagg efter önskemål. Skulle inte varan du vill byta till att finnas kvar på lager får du ett bekräftelsemejl. Byte gäller endast till att byta av annan storlek ej annan produkt. då debiteras en ny fraktavgift.
Du har 14 dagars öppet köp från att du mottagit paketet till att du skickar tillbaka det. Är paketet skickat efter detta kommer retur nekas. Obs att om fel porto betalats och paketets leverans försenats är det ditt ansvar.
Om du ej hämtar ut ditt paket kommer an avgift på 299kr att tas ut.
Öppet köp gäller ej på smycken!
Pga av hygieniska skäl kan vi ej ta emot smycken på öppet köp, då det är du som nästa kund som drabbas tyvärr.
Vår policy är självklart att kunna stå för din säkerhet utan att du skall behöver oroa dig för ev sjukdomar. Detta gäller ej på bälten & väskor.
Vill du göra en retur eller ett byte kan du alltid göra detta kostnadsfritt i vår butik.
Hur lång tid tar leveransen?
Vanligtvis levererar vi på 1–5 vardagar men i perioder med hög belastning eller om annat angivits kan leveranserna ta längre tid. Vi kan heller inte styra över om Postnord har hög belastning och inte levererar i tid.
När finns min order i butiken om jag valt hämta butik?
Din order finns nästkommande vardag om inget annat angivits.
Hur länge är det öppet köp?
Öppet köp har du i 14-dagar från att du mottagit din beställning.
Priser / avgifter / betalning
Fraktavgiften är på 59kr oavsett belopp på ordern. Frakten betalar alltid av kunden även vid retur. Denna avgift kan komma att ändras under reaperioder samt vid speciella erbjudanden, men då informerar vi tydligt om det först. Returavgiften står du som kund själv för samt ansvar att rätt porto-avgift betalas. Skulle detta inte ske och din order inte levereras är detta ditt ansvar.
Returer som lämnas in till butiken är alltså gratis. (Inget porto behövs)
Vid retur får du en uppdaterad faktura när vi mottagit varan/varorna. Vi krediterat då beloppen för dessa, frakten på 59kr ligger kvar. Har du köpt med kort, direktbetalning eller redan betalat din faktura, blir du återbetald av Klarna.
Skulle du inte hämta ut ditt paket debiteras du en avgift på 299kr då detta innebär en kostnad för oss.
Samtliga utav Fashion By Vegaz betalningslösningar kommer från Klarna,
https://klarna.com
Klarnas villkor hittar du här:
https://klarna.com/sv/villkor
Har du frågor kring din faktura / kortbetalning hos Klarna Checkout , kontaktar du dem på:
08 120 120 10
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där det är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid fakturavillkor.
Reklamation / garanti
Är din vara inte i sitt fulla skick vid leverans?
Kontakta oss omgående på info@fashionbyvegaz.se
Du kommer att få en retur-sedel från oss via mail. Vi kan inte återbetala frakter i efterhand, så kontakta oss alltid om något inte stämmer med din order.
Skulle ditt plagg gå sönder efter att du använt det?
Skicka ett mail till oss på info@fashionbyvegaz.se & beskriv vad som hänt.
Det går bra att bifoga en bild på varan.
Vi återkommer med information på hur vi ska behandla reklamationen.
Hur lång tid tar en retur
Från att du skickar din retur tillbaka och tills att den behandlats av alla parter kan de ta upp till 14 dagar, men vi jobbar givetvis för att det ska gå snabbare än så.
Återbetalningstiden
Återbetalning sker så som du har betalat. Så har du betalat med klarna är det klarna som ska registrerar din retur. Detta brukar ta cirka 24h från att du mottagit mail om att vi registrerat din återbetalning. Skulle något vara fel hos klarna är det dit du behöver vända dig
Kundtjänst
Vi besvarar er på mail så fort som möjligt. Skulle du inte få svar på mail är du alltid välkommen att ringa oss på telefonnummer 0725202128 eller maila igen så svarar vi inom kort.
Kan jag avbryta min order
Vill du avbryta en order kontakta oss på info@fashionbyvegaz.se
Detta görs i mån av tid, alla ärenden görs i turordning.
Dubbelkolla alltid din beställning innan du går till kassan.
Hinner vi inte avbryta ordern får vi be dig att göra en retur.